Maïs wrap met zuurkool

De tweede week van mijn project #BackToNormal is begonnen. Deze week staat de lunch centraal. Ik zal je inspireren om vaker groente toe te voegen aan de lunch en meer te variëren. Of dit nu met een gezonde lunchsalade is of een soep of zelf als broodbeleg. Op het menu vandaag een maïs wrap met zuurkool. Klik niet weg, want je niet wat je mist.

Voordat ik over ga op mijn lunch recept, eerst even terug naar mijn speerpunten van #BackToNormal. De afgelopen week heeft mij erg goed gedaan, door bewuster te eten. Elke dag heb ik minimaal 2 porties groente gegeten. De Dopper met water staat weer naast mijn pc en de koppen thee zijn niet aan te slepen. De drank laat ik even staan. Ondertussen blijf ik ook genieten hoor. Zo heb ik wel 2 x chips gegeten, een stuk taart en gisteren zelfs een broodje kroket op een verjaardag. Dit alles heb ik gecompenseerd door 3x flink te bewegen. Ook is het gelukt om meer me-time in te plannen. Voor mij werkt het niet om heel streng te zijn. Ik ben op zoek naar een goede balans, die ik de afgelopen maanden een beetje kwijt was. Het helpt ook dat ik nu meer tijd voor mezelf neem. Hierdoor ben ik ook veel gezelliger in huis. De batterij is weer redelijk opgeladen en ik krijg steeds meer zin om te koken.

zuurkool wraps

Voor dit lunchrecept hoef je niet te koken. Zeker als je buiten de deur werkt, zit je er niet op te wachten om ‘s ochtends allerlei ingewikkelde fratsen uit te halen. Je kunt er voor kiezen om zelf een wrap te bakken of een kant en klare maïs wrap te kopen. Vervolgens komt het leuke onderdeel, het vullen van de wrap. Kies wat bij je past zoals gegrilde groente met humus, eiersalade met avocado, of hüttenkäse met ei.

Deze lunch wrap past helemaal bij dit jaargetijde. Zuurkool is een echte winterse groente die ook rauw lekker is. Mijn zus gebruikt de zuurkool regelmatig door een salade met feta, noten en allerlei groente. Zo kwam ik op het idee om er een wrap mee te vullen. Nu ben ik zelf niet zo fan van de hele zure smaak. Om die reden knijp ik de zuurkool uit en breng ik de wrap vulling op smaak met mosterd, gerookte kip en ananas.

Variëren en groente toevoegen aan de lunch is echt niet zo moeilijk en zo smakelijk.

wraps met zuurkool

Wat heb je nodig voor 1 persoon:

  • 2 kleine maïs wraps
  • 2 eetlepels hüttenkäse
  • 2 theelepels mosterd
  • 100 -150 gram zuurkool
  • 2 plakken ananas
  • 50 gram gerookte kip
  • optioneel: noten

Hoe maak je het klaar:

  1. Smeer de wraps in met de hüttenkäse en de mosterd.
  2. Knijp het vocht uit de zuurkool. Leg op de wraps.
  3. Snijd de ananas en gerookte kip in stukjes. Strooi er eventueel noten naar keuze over. Rol de wraps op.

Tip: ben je vegetarisch? Vervang de kip dan door feta.

Heb je een vraag of opmerking over dit recept? Vul het contactformulier in of stuur mij een berichtje via Facebook of Instagram.